Service Desk bliver til Service Management
En af de helt store udmeldinger fra Atlassian Team Tour 2020 var et navnskifte for Atlassians ITSM- og kundeservice-produkt, Jira Service Desk, til Jira Service Management. Navneskiftet signalerer en øget fokus på at imødekomme de ITSM-nære udfordringer og tilbyder mere agil tilgang til IT og samarbejde på tværs i organisationen.
[Læs mere]Atlassian - Cloud first!
Atlassian meddelte i slutningen af sidste uge, at der skrues drastisk op for Cloud-first strategien. Dette betyder en afvikling af Server-produkter (Data Center undtaget) med start i februar 2021 og endelig afslutning i februar 2024. Det har længe været et klart budskab fra Atlassian, at Cloud har den primære fokus, og nu sættes der altså streg under dette.
[Læs mere]Prisstigninger for Atlassian Cloud
Som en del af den fortsatte investering i Cloud-infrastruktur og produktudvikling har man hos Atlassian vurderet, at det er på tide med en justering af priserne for Cloud-abonnementerne.
[Læs mere]AUG bliver til ACE
Atlassian User Groups (AUG) har gennem en årrække været navnet på Atlassians officielle program for lokale brugergrupper med Atlassians værktøjer som omdrejningspunkt. Ved Atlassian Open i Wien offentliggjorde man at disse ville skfite navn til Atlassian Community Events, forkortet ACE.
[Læs mere]Atlassian Open Wien
10-12. september 2019 afholdt Atlassian det første af forhåbentlig mange “Open” arrangementer i Messe-Prater i Wien. Translucent var repræsenteret, og vi nød at mødes med kollegaer fra hele verden i uformelle rammer til videndeling, snak og netværk.
[Læs mere]Prisstigninger for Atlassians produkter
De seneste år har efteråret været tid for prisstigninger fra Atlassian, og i år er ingen undtagelse. Pr 3/10-19 vil vi se stigninger på tværs af hele porteføljen, og især Server-platformen bliver hævet væsentligt. Dette sker med baggrund i den store udvikling der har været af produkterne de seneste år og den fortsatte indsats på at være en kompetent og fremadskuende markedsspiller.
[Læs mere]Deltag i en række gratis webinarer
Vi har gennem længere tid gået med tanken om at få delt noget af alt den viden, som vi har opbygget igennem de sidste 14 år som Atlassian Solution Partner. Tankerne er nu gjort til virkelighed og det er blevet til en række webinarer i den nærmeste fremtid.
[Læs mere]Jira 8 er ude
Atlassian frigav i februar version 8 af Jira og har siden tilføjet to minor patch-versioner. Hos Translucent har vi fulgt udviklingen med stor interesse, og vi mener, at Jira 8 tilbyder tilpas mange nye og længe efterspurgte funktionaliteterne til at vi kan anbefale vores kunder en opgradering til 8.0.2.
[Læs mere]Confluence Security Advisory
I sidste uge udsendte Atlassian Security Advisory for Confluence, med ratingen CRITICAL. Heri anførte Atlassian, at alle versioner, der ligger før de senest udsendte, er sårbare, og de anbefaler en opgradering til de i dag frigivne versioner hurtigst muligt.
[Læs mere]