Case Study: Redfin

Skrevet 10. Dec, 2020 i Atlassian, Atlassian Cloud, af Daniel Hostrup Eriksen

Redfin genopfinder ejendomsmæglerbranchen med Atlassian Cloud

Sådan omlagde USAs største mæglervirksomhed deres arbejdsgange, blev agile og migrerede til Atlassian Cloud, hvilket endte med at sænke omkostningerne, øge effektiviteten og frigive flere ressourcer til innovation.

Translucent er jeres danske Atlassian Cloud-partner
Går I med planer om en migrering til Atlassian Cloud? Læs mere her, eller kontakt os allerede i dag!

Startup’et Redfin ønskede at genopfinde ejendomsmæglerbranchen på kundernes præmisser på alle tænkelige måder - lige fra dét at gøre alle transaktioner enklere, til i sidste ende også at hjælpe deres kunder med at spare tusindvis af dollars i diverse gebyrer – og man stræbte fra starten efter at bygge virksomheden op op et “customer-first”-princip.

Eksempelvis startede Redfin med at opfinde kortbaseret søgning, hvilket gør det lettere for potentielle husejere at visualisere de tilgængelige ejendomme i bestemte geografiske områder. De har også investeret kraftigt i teknologi og automatisering for at gøre hele processen - fx indledende søgning, fremvisninger, liggetid, underskrevne købsaftaler osv. - hurtigere og lettere for kunder såvel som for deres mæglere.

Mens mange proptech-firmaer udelukkende er fokuseret på at skære mæglerne ud af processen, bruger Redfins ledelse teknologi til at støtte mæglerne, og som CTO Bridget Frey udtrykker det:

free our agents to focus on service

Som et resultat af Redfins unikke tilgang og kvaliteten af de produkter, virksomheden udvikler, er den blevet den bedste boligsøsgnings-hjemmeside i USA, er blevet børsnoteret og har oplevet en såkaldt hockey-stick-vækst (en eksponentiel vækstkurve).

På et hyper-konkurrencepræget marked, oplever de virksomheder, der innoverer og tager en customer-first tilgang, generelt fremgang og høj efterspørgsel, mens de, der ikke gør dette, ofte bliver efterladt tilbage og disruptet af startups, som forstår markedet bedre.

Derfor ser Redfins tekniske team sig om efter enhver mulighed for at strømline og automatisere: således de frigør mere tid, budget og ressourcer til at fokusere på innovation med deres kunder. Dette var katalysatoren, der fik teamet til at undersøge de agile muligheder og tage skridtet videre mod de cloud-baserede løsninger.

Redfin havde tidligere brugt en række forskellige værktøjer til udvikling, kommunikation og samarbejde, som fungerede fint, da de var en lille virksomhed. Men i takt med at både antallet af medarbejdere og kontorer steg, voksede også udfordringerne med fjernarbejde og et spraglet systemlandskab. For at smidiggøre ejendomsmægleroplevelsen for deres kunder var virksomheden nødt til at optimere deres egen praksis og samt teknologiske platforme.

Her et par år senere er Redfin er nu godt på vej til at nå dette mål.

Siden virksomheden er blevet agil og har implementeret Atlassian Cloud ved hjælp af Atlassians migrationsservices, har virksomheden ikke kun opnået en umiddelbar besparelse på 60.000$, men de har også fået frigjort værdifuld tid blandt deres teknikere, som tidligere blandt andet blev brugt på servervedligeholdelse.

COMING HOME TO THE CLOUD

Redfins team valgte oprindeligt en Atlassian Cloud-løsning, så de kunne fokusere mere på innovation og mindre på systemadministration. Da antallet af medarbejdere steg over tid, nåede man til sidst den hidtidige cloud-grænse på 2.000 brugere, og for at kunne fortsætte med at skalere efter behovene i deres forretning migrerede Redfin til Atlassian Data Center, som er en on-prem-løsningen

Heldigvis steg brugergrænserne for Atlassian Cloud et par år senere, og Redfin var først i køen til at “come home to cloud”.

Migreringen tilbage til Cloud ville øge effektiviteten, spare penge og sætte virksomheden i stand til at afsætte endnu flere ressourcer til innovation i stedet for servervedligeholdelse.

For at sikre en smidig migrering og få størst mulig succes i opsætningen af cloud-løsningen samarbejdede Redfin med Atlassian Support med henblik på at få ekspertvejledning og -fejlsøgning. Man ønskede også samtidig at integrere sin brugerdefinerede single sign-on-løsning med Atlassian Access for at gøre migreringen og administrationen af brugere lettere.

Efter et kickoff med begge hold begyndte en Atlassian Cloud Migration Manager og Migration Support Engineer at arbejde på en migreringsplan, der udnyttede Confluence Cloud Migration Assistant og samt andre værktøjer og databaseforespørgsler med henblik på at rydde op i serverinstansen. Endvidere samarbejdede man tæt med Atlassian Access og andre Atlassian-teams for at sikre korrekt opsætning. Hver anden uge mødtes Atlassian og Redfin for at diskutere fremskridt, løse eventuelle opståede problemer samt planlægge de næste skridt. Blot fem måneder efter startmødet var Redfins cloud-løsning klar til lancering.

Technology is how we sell homes for more money and charge half the typical fee, and why our agents can tell the truth about a home without worrying about scuttling a sale.

CEO Glenn Kelman

We have large competitors, and we need to be smart about the technologies we use and where we spend our time. We trust Atlassian to help our team deliver world-class products that redefine real estate in the customer’s favor.

Director of Engineering Evan Lerer

The amount of support and the level of urgency from the Atlassian team was awesome. Nothing was ever too much, and they far exceeded our expectations

System Administrator Greg Lee

Kontakt os