Blog

Atlassian Point A - bredere samarbejde på tværs af virksomheden

Skrevet 6. May, 2021 i Atlassian, Jira, af Daniel Hostrup Eriksen

Atlassian Team ‘21 blev afholdt i den forgange uge og Translucent var selvfølgelig med. En af de helt store nyheder som vi ikke kan vente med at dele er Point A, et nyt initiativ som dækker over fem spændende nye produkter i Atlassian Cloud

[Læs mere]

Jira Work Management - nyt liv til dine issues!

Skrevet 16. Apr, 2021 i Atlassian, Jira, af Daniel Hostrup Eriksen

Jira Work Management logo

Jira er et stærkt værktøj til at understøtte agile processer og softwareudvikling, og som Atlassians bedst sælgende produkt er varianten Jira Software ekstremt bredt repræsenteret i mange danske og internationale virksomheder - ikke blot i udviklingssammenhænge, men også i et utal af andre kontekster på tværs af organisationen, såsom til generel opgave- og projektstyring.

[Læs mere]

Translucent Atlassian-fredagsbar

Skrevet 9. Mar, 2021 i Atlassian, Events, Livet ved Translucent, af Daniel Hostrup Eriksen

Translucent Atlassian-fredagsbar

Hos Translucent synes vi, at vi trænger til at se vores kunder og samarbejdspartnere i uformelle rammer, og vi inviterer derfor til et uforpligtende hangout/fredagsbar, hvor vi kan mødes som Atlassian-brugere og hyggesnakke om stort som småt. Networking, sludder, sladder, tips og tricks - det handler om god gammeldags dansk hygge!

[Læs mere]

Case Study: Redfin

Skrevet 10. Dec, 2020 i Atlassian, Atlassian Cloud, af Daniel Hostrup Eriksen

Redfin genopfinder ejendomsmæglerbranchen med Atlassian Cloud

Sådan omlagde USAs største mæglervirksomhed deres arbejdsgange, blev agile og migrerede til Atlassian Cloud, hvilket endte med at sænke omkostningerne, øge effektiviteten og frigive flere ressourcer til innovation.

[Læs mere]

Service Desk bliver til Service Management

Skrevet 13. Nov, 2020 i Atlassian, Jira Service Desk, Jira Service Management, af Daniel Hostrup Eriksen

Jira Service Management logo

En af de helt store udmeldinger fra Atlassian Team Tour 2020 var et navnskifte for Atlassians ITSM- og kundeservice-produkt, Jira Service Desk, til Jira Service Management. Navneskiftet signalerer en øget fokus på at imødekomme de ITSM-nære udfordringer og tilbyder mere agil tilgang til IT og samarbejde på tværs i organisationen.

[Læs mere]

Atlassian - Cloud first!

Skrevet 19. Oct, 2020 i Atlassian, Jira, Confluence, af Daniel Hostrup Eriksen

Journey to the cloud

Atlassian meddelte i slutningen af sidste uge, at der skrues drastisk op for Cloud-first strategien. Dette betyder en afvikling af Server-produkter (Data Center undtaget) med start i februar 2021 og endelig afslutning i februar 2024. Det har længe været et klart budskab fra Atlassian, at Cloud har den primære fokus, og nu sættes der altså streg under dette.

[Læs mere]

Prisstigninger for Atlassian Cloud

Skrevet 2. Sep, 2020 i Atlassian, Jira, Confluence, af Daniel Hostrup Eriksen

Image celebrating Jira 8.0

Som en del af den fortsatte investering i Cloud-infrastruktur og produktudvikling har man hos Atlassian vurderet, at det er på tide med en justering af priserne for Cloud-abonnementerne.

[Læs mere]

AUG bliver til ACE

Skrevet 25. Nov, 2019 i Atlassian, Events, af Morten Maintz Andersen

Atlassian User Groups (AUG) har gennem en årrække været navnet på Atlassians officielle program for lokale brugergrupper med Atlassians værktøjer som omdrejningspunkt. Ved Atlassian Open i Wien offentliggjorde man at disse ville skfite navn til Atlassian Community Events, forkortet ACE.

[Læs mere]

Atlassian Open Wien

Skrevet 18. Sep, 2019 i Atlassian, Events, Produkter, af Daniel Hostrup Eriksen

Image celebrating Jira 8.0

10-12. september 2019 afholdt Atlassian det første af forhåbentlig mange “Open” arrangementer i Messe-Prater i Wien. Translucent var repræsenteret, og vi nød at mødes med kollegaer fra hele verden i uformelle rammer til videndeling, snak og netværk.

[Læs mere]

Prisstigninger for Atlassians produkter

Skrevet 13. Sep, 2019 i Atlassian, Produkter, af Daniel Hostrup Eriksen

De seneste år har efteråret været tid for prisstigninger fra Atlassian, og i år er ingen undtagelse. Pr 3/10-19 vil vi se stigninger på tværs af hele porteføljen, og især Server-platformen bliver hævet væsentligt. Dette sker med baggrund i den store udvikling der har været af produkterne de seneste år og den fortsatte indsats på at være en kompetent og fremadskuende markedsspiller.

[Læs mere]