Confluence Knowledge Base Space

Skrevet 15. Oct, 2013 i Atlassian, af Line Vittrup

Følgende er et blogindlæg fra Atlassian, hvori de introducerer en af de nye features i den seneste opdatering af Confluence. Det er skrevet af Terence Caldwell, product marketing specialist ved Confluence. Oversat af Translucent ApS.


Confluence 5.3: Gør din viden til løsninger

Ethvert IT-team dokumenterer viden, der kan hjælpe andre med lettere at finde løsninger på de daglige udfordringer - trin-for-trin vejledninger til opsætning af din bærbare computer, fejlfinding af problemer såsom hvordan man kobler sig på virksomhedens netværk, eller “best practice” for brug af udstyr til videokonferencer. Denne viden er nyttig, men alt for ofte er den uorganiseret, dårligt formateret, eller slet og ret utilgængeligt. Det er den ikke længere med Knowledge Base Space, som følger med Confluence 5.3.

Knowledge bases på den nemme måde

Confluence knowledge base space er et struktureret rum til at skabe og organisere viden, så andre har lettere ved at finde den. Kombineret med JIRA Service Desk (red: som vi også har skrevet om her) kan brugerne selv finde den viden de mangler eller henvende sig til IT, hvis de har brug for mere hjælp.

Simpelt set-up

Med kun få klik, og den nye “create space”-boks, er det let at opsætte dit knowledge base. Du skal bare give dit space et navn og en ‘key’ og så klarer vi resten for dig.

WhatsNew_Annotated-easy-set-up-600x353

Et sæt best-practice templates

Baseret på vores kunders erfaring har vi udviklet en række blueprints til de mest brugte typer af sider, som bruges til at oprette artikler i en knowledge base. Ved at bruge vores “How-to” og “Troubleshooting” blueprints, som du finder i knowledge base space, kan du hurtigt dokumentere løsninger og viden. Lad dit team fokusere på at dele viden fremfor at formattere den.

WhatsNew_Annotated-best-practices-600x353

Struktureret og søgbart

Med Confluences fleksible sidehierarki, er det nemt at organisere din viden i din knowledge base, samt at indeksere siderne i dine vidensartikler. Du finder dem begge i din Space sidebar. Og det er ligeså nemt at finde den viden eller løsning, du mangler - du bruger blot funktionen ‘live search’ eller browser i de mest populære emner.

WhatsNew_Annotated-organized-600x353

Forbind Confluence med JIRA Service Desk

Forbind dit knowledge base med det spritnye JIRA Service Desk og gør dit service desk til et ‘self-service desk’. Send de mest almindelige service desk anmodninger videre til dit knowledge base og gør hverdagen en hel del lettere for dit IT-team.

WhatsNew_Annotated-connect-to-servicedesk-600x353

Der er mere nyt i Confluence 5.3

Hvis du endnu ikke har hørt det, så har vi også en række andre fede features i Confluence 5.3, som du får sammen med knowledge base.

Omdøb brugere

Som administrator kan du nu ånde lettet op, nu hvor vi har gjort det lettere at omdøbe brugere i Confluence. Du omdøber brugere via administrationspanelet, og hvis du bruger et eksternt system til brugerhåndtering, vil dine ændringer nu automatisk blive opdateret i Confluence.

Du kan bruge det nye “Shared links blueprint” til at dele alt online materiale med dine kolleger, hvad enten det er artikler, ideer, videoer eller nyheder fra konkurrenter. Fremover behøver I kun at dele indhold ét sted, Confluence.

Gør din viden til løsninger, i dag!

Aldrig før prøvet Confluence?

Kom hurtigt i gang med en 30-dages gratis prøveperiode på Confluence OnDemand.

Klar til en opgradering?

OnDemand kunder: Du er automatisk blevet opdateret! Du kan allerede i dag komme i gang med at nyde de mange nye features.

Download kunder: Læs vores Confluence 5.3 release notes og opgrader i dag!

Kontakt os